torsdag 2. desember 2010

Kristiansand avis skriver "This is Kristiansand"


- Et tøft initiativ
- Dette er et veldig tøft initiativ
som Tomas har startet helt
alene. Jeg har selv gitt ut cd og
vet hvor mye jobb det er. Det
står stor respekt av jobben han
har gjort, sier Bent Ivar Depui
Tversland til Kristiansand Avis.
Depui har både hatt et bidrag
på albumet ”KRS Now!” og skal
også bidra på oppfølgeren ”This
is Kristiansand”. Og han har
opplevd økt interesse etter det
første samlealbumet kom ut i
fjor.
- Like etter plata kom fikk jeg
tilbud om å spille i Danmark på
Café Zusammen i København.
Og jeg fikk også en spillejobb i
Bergen ikke lenge etter. Der fikk
jeg tilbakemelding om at de hadde
hørt om meg gjennom plata,
sier Tversland.
Han er takknemlig for jobben
Fordelsen har gjort for
Kristiansandsartistene.
- Dette prosjektet betyr mye
mer enn mange tror. Og noen år
fremover vil en nok se resultatet
enda tydeligere. Dette vil bli
snakket om. Og jeg har inntrykk
av at dette albumet virker samlende.
Det har gitt oss noe å prate
om i hvert fall.
- Den generasjonen som vokser
ut fra Kristiansand nå, som
jeg har vært en del av, er en avslappet,
men utålmodig gruppe.
Mange har stort potensial og ønsker
å vise hva Kristiansand har å
by på. Denne cd-en er en mulighet
å komme seg litt ut. Og det
vil jeg bare si takk til Tomas for.
Han fortjener masse skryt, avslutter
Tversland.


"Bent Ivar Depui Tversland
roser initiativet til samlealbumene
og mener at det betyr mye for
musikkmiljøet i Kristiansand. Selv er
han med på både ”KRS Now!” og det
kommende ”This is Kristiansand”.
FOTO: KIM INGE HANSEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar