onsdag 14. mars 2012

Amster - Del 2








































DEL 2 - Amsterdam

Jo, jeg lovte jo å skrive om resten av turen.
Visst du trodde jeg kom til å skrive ALT vi gjorde, så tar du nok desverre feil:)
Men jeg skal fortelle litt.

Etter vi traff Sven Morten fra Rena, så tok vi turen rundt i distriktet for å se litt mer av byen. Overraskendes nok så blir man aldri helt kjent med byen. Og når man tror man jeg er kjent, så er du ofte lost. Gatene er stort sett rett fram, og ligger tett i tett med kanalene som er der.

Jeg fant ihvertfall ut at det var utrolige mye lugubre coffe shops rundt i byen. Steder jeg aldri i verden hadde suttet meg på i Norge. Som lignet!
Vi var innom ett for å se hvordan det så ut, og der hadde de faktisk ett eget røykerom for pottheads. Kan du tenkte deg ett reint potthead??? :P

På tur igjen
Vi endte opp med å ta noen bilder rundt forbi, fikk høre litt historie av Sven. Noe jeg desverre ikke husker i farta, men han nevnte noe om at Nordmenn var veldig godt likt i Nederland.
På slutten av kvelden så stakk vi tilbake til The Waterhole som vi var første kvelden. I motsettning til forrige gang vi var der, så var det stappfult denne kvelden! Det var band og ei dame som sang litt typisk rocken roll greier. Som var helt kult. Ikke noe å skryte av:)
Her satt vi å prata musikkbransje problemer og om alt og ingenting til meg og Sven stakk for å ta noe nattmat. Som selvsagt endte opp i en blodsterk kebab. (Ukk)

Siste dagen:
Jeg skipper over nest siste dagen, fordi da lå vi egentlig bare i senga på hotellet og kikka på nedelands tv. Veldig sært faktisk. Minna litt om 1990 tallets dacapo, bare folk virka som de hadde downs alle sammen.....

Vi reiste ganske tidlig fra hotell "City Garden" hvor vi fant ut at det måtte bli en Burger king frokost på oss. På veien tilbake fra frokosten så møtte vi en gatemusikant som tok oss litt på fersken.
Se her:

Til slutt så var planen omsider å se om det var ledige plasser på Amsterdam Arena hvor Ajax og Rck (ett eller annet) skulle spille. Og jaggumed, så fikk vi billetter til kampen!! 50.000 gale fotball fans samla på en plass. Det er det jeg kaller magisk stemning:) Og en fantastisk slutt på turen.

Jau, nå må jeg legge meg tror jeg. Håper du likte innleggene. Imorgen skal jeg spille i Gjøvik Fengsel, så da håper jeg alle sover godt, og at jeg kommer tilbake til leiligheten imorgen kveld:)

Cherio!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar