mandag 12. mars 2012

Turen til Amsterdam - Del 1


Yo!!

Kom just hjem fra en fem dagers tur med John Erik til Amsterdam igår.
Kan med handa på hjertet si at jeg er så sliten at jeg går å svimler for meg selv akkurat nå.

Men alt i alt så har det vært en sinnsyk gøy opplevlse!

Vi landa ca kl 22.00 på Shiphol flyplass litt utenfor Amster. Derfra kjørte vi taxi som kostet 35 euro til hotellet vi skulle sove på. Hotellet var kanskje litt skuffende iforhold til hva vi hadde forventet. Istedenfor dobbelt rom, så endte vi opp på ett 8 mannsrom

hvor det lå folk å feis og snorka hele natta. Og man kan heller ikke slappe av når man kommer tilbake fra en lang bytur på dagen.
John ble ganske feedup av dette nokså fort og fant seg heller ett anna sted å sove litt lengre bort i gata. Etter vi hadde vært ute.
Første møte med byen
Vi kom sent på kvelden til hotellet, og begynte å drikke sent. Det betyr ofte at "jeg" går på noen smeller:P Det første vi gjorde var å spise mat på Hard rock Cafe. Her spiste jeg noe som minner om cheddar ost med pasta.
Som var utrolig godt etter en lang reise.
Etter denne godbiten, så spurte vi noen av servitørene om hvor det fantes live band i området. Og da foreslo han faktisk en plass jeg ble tilbydt å spille, som het "The Waterhole".

Der hadde de full rulle med band som spilte og ett skikkelig røykerom som lukta litt "funky". Aha! Vi er i Amsterdam ja:P hehe.

Turen seinere ble en runde med Jack & Coke x5 pluss litt øl. jaja, litt fyllesjuk dagen etter:P

Red Light District
Jeg trodde jeg hadde sett det meste rare i mitt lille 27 år gamle liv. Men når vi kom til Red Light så fikk jeg hakeslepp! Plutselig utav nowhere, så står det e
i svær feit halvnaken dame i vinduet og smiler sleskt. Jeg og John skvetter så vi holder på å pisse i buksa. Og det slutter ikke her. Det er nemelig sånn OVER ALT!! Bortover disse to kanalgatene. Vi så også litt forskjellige ting her for første gang. Som de berømte Coffeshopsa man har hørt om. Enkelte av de stedene er desverre kun ment for junkies, og man har virkelig ikke lyst å gå inn på noen av dem. De er som regel nedrøyka, og stemningen er temmelig dass:P hehe.
Ellers så fikk sett på ett type sex museum som var litt rart. Her var det historiske ting om skultpurer av diverse ting og tang. Ikke mye å skryte av. Egentlig veldig kjedelig spør du meg.

Turist dagen

Denne dagen var litt mer ment for å se litt andre ting. Som f.eks kanalbåter og byen nedenfra og opp.

Dette ble kanskje en av de mer minnerike turene vi hadde, og som du ser på bildet under her så bor enkelte av studentene i Amsterdam i husbåter. Jeg tror noen sa til meg at man kunne leie ett sånt hus. Men jeg har ikke funnet noen hjemmeside enda. Så visst du har noen tips, gimme gimme:)

Rena Elev i Amster?
Utenom det så traff vi jaggumed en tidligere Rena bekjent. Morten som har gått på Music Management. Han holder på med litt forskjellig coaching og eventer i Amsterdam nå virket det som. Vi tok turen rundt byen i mer lokale strøk. Sånn ca sånn som du ser her på bildet.








Utover det så tenkte jeg å dele opp denne bloggen i to, siden det faktisk var litt for mye å skrive på en gang. Skal prøve å legge ut neste om ikke altfor lang tid:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar