fredag 22. mars 2013

Plain White T`s

Jeg fant ett gullkorn!!


Den siste tiden har vært sterkt preget av mye arbeid med platen til Tripod som kom ut idag. (ikke på nett før neste uke. Men du kan kjøpe platen via Platekompaniet her.
Men poenget mitt var egentlig det. At når jeg jobber med utgivelser, så er det ganske naturlig å sitte å høre på ny musikk jeg finner. Denne gangen så skal jeg ta for meg ett relativt kjent band for de fleste. Plain White T`s .

Jeg har også vært så heldig å hatt en utplasseringsstudent hos meg de fire siste ukene. Hun er snart 17 år gammel og en ihuga musikkelsker. Da blir det naturlig for meg å bli litt nyskjerrig på det hun deler:)

Plain White T`s

Til å begynne med så får jeg litt "My Chemical Romance" feeling på noe av vokalen og gitaren som ligger fremme i lydbildet. Bildet jeg legger ved er heller ikke milevis unna imaget til MCR.
Nå skal ikke jeg si at jeg er noen superekstatiker for emo rock, men dette bandet her har noen utrolig fine ballader som treffer meg som lytter. Tittelsporet på platen, "Wonders of the Younger" er en fin låt som beskriver fordelen med å være ung:) Noe jeg av og til savner selv:P

1,2,3 er en enkel sang som handler om å være glad i noen. Når det kommer til enkle popsanger så smelter jeg totalt!! Ihvertfall med kassegitar, en GOD vokalmelodi og ei fullstendig pakke.
Rytmene og overgangene her er enkle, barnslige og veldig artige å høre på.

Jeg skal ikke ta fra deg gleden ved å fortelle for mye om bandet. Sjekk det ut selv:)

Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar