søndag 17. mars 2013

En ny vending for bloggen

Hei igjen

Jeg har lenge vært litt intressert i å gjøre noe nytt med bloggen. Og som noen husker, så skrev jeg en del anmeldelser for Unikum(Studentmagasinet i Kristiansand). Og litt diverse ymse.

I og med at jeg alltid har vært fan av å være selstendig og ha evnen til å tenke fritt. Så har jeg lyst til å gjøre mer anmeldelser av ukjente artister. Så det kommer jeg til å drive mer med. Jeg kommer ikke til å skrive om mine egne band i Ghost Town, men om band som jeg finner via venner og på nettet.

Første ut på bloggen er 

Bruno Merz fra New Zeland. En singer/songwriter jeg plutselig fikk opp øynene for idag. Det var faktisk tips fra en jeg kjenner fra Bangleadesh.

Jeg vet ikke hvor mange album han har gitt ut. Men jeg fant ingenting å Spotify eller Wimp. Så det kan godt være han vil være uavhengig?
Min tolkning av tekstene hans er at de er metaforisk inspirert av drømmer. Havet, skjørheten av misforstått kjærlighet. Her er en låt jeg fant og likte veldig godt.



Produksjonene hans bærer preg av piano, gitar og vokal. Lydbildet er forsiktig samme som stemmen hans.  Fiolinen smyger forsiktig blant lydbildet samtidig som man har en groove som er enkel og lett å like.

Her kan du også se en av filmene hans på youtube som gir deg en visuell forståelse av hvem han er.



Hjemmeside
Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar