tirsdag 1. oktober 2013

Sigrun Loe Sparboe – Uten at du vet det

Atter en gang så kommer det noen luftige overraskelser fra den Norsktekstlige kanten i Norge. Med en blanding av Kalimba, Fiolin og trekkspill så fanger hun undertegnende!


Før denne soloplaten ble lagd, så har hun gitt ut tre utgivelser sammen med bandet, "Sigrun and the Kitchen band" - som jeg så i Rena under fadderuker i 2010.
Jeg starter med å si at jeg har allerede fått mer sansen for henne som soloartist enn som bandmusiker. Hun leverer fra første spor klokkeklare strofer som smyger til seg lysten for å skru opp volumet på snørebåndet.

Platen inneholder 14 spor hvor teksten kommer godt frem. Det er ikke klissete eller oste. Når man går i denne retningen kan fort bli sammenlignet med Norske visesanger. Men dette er enkelt, ærlig og orginalt. Rett og slett ett friskt pust i forhold til hva som har blitt gjort før! Med enkle ord, så er dette Norsk visemusikk med musikalsk dybde.

Hun minner meg om Trønderen Camilla Sky som ligner litt vokalmessig.
Min favorittlåt er ”Ingen Vet” som har litt mer tempo enn de andre låtene. Dette er kun fordi det gir undertegnende mer mening med up-tempolåter.

Dette er ei plate som du kan sette på når du har besøk av gjester, sitter alene og trenger litt inspirasjon i hverdagen. Det er ihvertfall en flott plate som passer sessongen godt! 



Plateselskap : Tylden/Hummingbird Records




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar