onsdag 27. april 2011

Røde demoner i snekkerbukse



Det er få ting som får fingerne mine til å sjelve mer enn de rød demonene, kledd i musefletter, rosa pandebånd og skumbokser. De elleville våryre drittungene maskert med en ukes ølstank på tøyet, eller utspekulerte planer om å ta over byfreden som en gang var hyggelig. Dette klarer jeg ikke å forklare bedre enn at jeg hater dem av hele mitt hjerte!!

Russebiler som de har spart penger til i ti år for å vise fram til andre idioter av samme slag. Ikke nok med dette ligger de i dvale til våren kommer, som egentlig er den tiden jeg vil bruke tiden til å lese til eksamen. Eller rett og sett grille fredlig med ei brun ei i sidelomma.

Min tid som russ
Mitt tilbakeblikk på min russetid var helt på tryne. Det er kanskje der marerittet begynte. Vi var 3 og en halv russ på vår skole. Altså, vi var ett mål for barneskolen i Valle.
Jeg husker en solrik høstdag jeg skulle ha prøve på Videregående. Da tok jeg sats med sykkelen min for å rekke den. Idet jeg kommer forbi barneskolen, ser jeg masse pekefingre og ett svært djevelkor fult av drittunger jeg med glede skulle fått til å spise bæsjen min, De overfalte meg, og jeg trynte over kanten på sykkelen min mens disse jævelungene ribba meg for russekort, samtidig smo jeg blødde på asfalten.
Ja, det var jo en koselig vår dag.

En bommert
At på til så drakk jeg meg møkkafull på 16 mai. Som er ett fast rituale som russ. Den blei feriet med min far og min onkel som spanderte alt jeg klarte å drikke. Ikke misforstå, jeg er veldig glad i dem, men det er kanskje ikke den beste måten å feire frigjøring på?
Da jeg skulle hjem, så ble jeg tutet på av en bil jeg ikke kjente igjen. Og jeg dum som jeg var, gikk bort å så hvem det var. Da jeg så det var en vennine og hennes venn som satt der, ante jeg fred å ingen fare. Og satt meg inn.
De kjørte først ett par runder rundt i sentrum, og jeg spurte om de kunne kjøre meg hjem. Da de kjørte av gårde ut ifra sentrum, skjønte jeg det var noe galt.
Vi endte da opp hjemme hos henne på en gård langt ute i heia. Og det jeg fikk med meg fra denne kvelden var familiebilder og diverse. Hun var ikke 25 år, men visst du legger på ti år til, så ligner det sannheten. (Jeg var russ, altså 18-19 år). Gidder ikke gå videre i detaljer om hva som skjedde den kvelden......

Håper de lærer
Vel, det var litt av mitt syn på russ og min episode som russ. Jeg håper alle fremkommlige russ opplever min smerte gange ti. Sånn at dere kan være med å bidra på en slutt for denne ubruklige feiringen. Slapp av gutter å jenter. Det kommer flere fester etter Videregående:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar