søndag 6. september 2009

Konsert i Drammen

Yo!

Som du ser så har det blitt mye konserter i det siste. Så, naturlig nok så er det slike ting jeg skriver om for tiden.
Ukjentfestivalen i Drammen:
Meg og Steinar fikk heldigvis tid til å øve en dag før vi skulle på scenen. Siden han kom på Fredagen til Oslo, så lagde vi noen sære drinker.
6 cc med korskenkorva. Resten Cider fra Sverige. Nam nam!
Etterpå stakk vi ut på Garage en tur. Satt å mimra litt om turneen i sommer, og deretter sjangla vi hjem i tre tida. Spiste kylling med pesto på 7 Eleven og la oss.

Dagen etterpå fikk vi besøk av min mor og hennes kollega i noen timer som jeg satt stor pris på.
Kaffe og lite kaker. Det ble ihvertfall god stemmnin. Og vi avtalte at vi tar en tur til Tusenfryd til Torsdag med noen venniner og mamma:P haha Blir gøy! Skal skrive litt om dette.

Så kjørte vi ned til Jernbanetorget og tok toget fra Oslo S til Drammen.
Meg og Steinar har snakket litt om å spille noen cover jobber for å tjene litt ekstra spenn. Så vi gikk innom en plass som jeg hadde ei øl på for noen år siden ved navn "Sir Winston" eller noe sånt. Der skal vi visstnok spille etterhvert fikk vi beskjed om:)

Så stakk vi til Buddy's over broa. Vi fikk beskjed fra Sir Winston at vi måtte ta kontakt med Magrethe visst vi ville spille på Rockeplasser.
Der ble vi møtt som bærehjelpere fra det forrige bandet som spilte der dagen før. Punk dronninga fra Bergen Betty. Så vi løfta ut noen høytallere i håp om at vi skulle få låne fem min av denne booking dama. Etter å ha ventet i 20 min, så kom hun og tok en røyk sammen med oss.
Hun gav oss en kjedelig lekse om hvor mange artister hun hadde som spurte henne hver dag og bla bla bla. Så hun spurte om vi kunne sende henne mail så skulle hun se om hun kunne finne en support jobb til oss en gang.

Konserten
Vi ble henta av Mats i en rød Mazda hvor vi ble kjørt til Nøsteded Brygge. Vi spurte Mats om det var kommet mye folk siden de begynte kl 12.00. Han svarte aldri så veldig konkret på spørsmålet mitt, og det svarte seg selv da vi kom fram. Det viste seg å være ca ti stk. Altså mindre enn en lydsjekk på en dårlig dag:P haha
Men jeg pleier aldri å bli lei meg for bagateller.
Så vi gikk opp til backstagen som var en svær kantine fult med mat, drikke og positive mennesker. Meg og Steinar fikk fylt på en kopp med kaffe, da vi ble spurt om vi kunne ta over Johnny Kahlua som hadde blitt syk. Heldigvis så var Drammens Tidene tilstede og spurte om vi ville ta et intervju med dem, så vi fikk et lite innlegg i avisen som viste seg å være veldig kjip.
- kan leses her : http://dt.no/article/20090905/NYHET/916411840/1063/NYHET

Anyway, så spilte vi for ca 10-15 stk som heldigvis likte det svært godt.
Faktisk så godt at vi fikk spørsmål om å spille i Sarpsborg på Rock 51 i November, og en bar i Rausfoss etterhvert.
Skal ikke si så mye om konserten, men vi koste oss glugg ihjel på selve opplegget.

Takk til alle som heia og klappet:) Og til dere som sang og fikk en dedikert låt hver:)

Mvh Bent Ivar Tversland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar