søndag 27. februar 2011

Lady Moscow Tour 25-27 Feb

Da har jeg kommet meg foran en pc igjen. Etter å ha reist ned fra Rena til Evje, fra Evje til Kristiansand, fra Kristiansand til Farsund. Farsund til Kristiansand, deretter til Arendal, og fra Arendal til Oslo. Og fra Oslo til Rena. Og denne gangen har jeg IKKE glemt nøkkelene mine:)

Jeg og min far tok turen sammen til Lista/Farsund for å oppleve konsertlivet og ødemarka.
Aldri i mitt liv har jeg sett ett mer øde sted enn Lista. Jeg kjente det frøys gjennom kropp og bein når vi kjørte inn i tåka mot Tarebua. Og hadde jeg i det heletatt tatt bussen alene, så hadde jeg nok mest sannsynelig aldri kommet frem:P

Mitt første møte med damene fra Moscow var ett vennelig møte. Alle introduserte seg selv på en fin måte. Du vet når du hilser på mange folk på en gang. Så er man stortsett mer fokusert på å si sitt eget navn riktig enn å se/høre hva den andre sier.
Jeg hadde fått tips av produsenten min om at det var en som het Stefan som spilte bass i bandet. Og kanskje det hadde vært aktuelt å spørre om han ville gjøre det på innspillingen min.
Det viste seg at vi har gått i klasse sammen i Valle:)
Så en av mine store forbilder musikalsk i Norge har gått i min klasse:P pluss at vi har spilt småting sammen:P

Konserten var en annen ting. Det ble så fult at jeg fikk nesten ikke plass til meg selv.
Publikumet var både gamle og unge som var fulle av liv. Lista-folk er kjent for å være litt gale. Og det var enkelte:)
Det var ei som kom frem til scenen etter jeg hadde spilt ei stund, og spurte om Credence. Min respons var at jeg dunket henne to ganger i panna og spurte om hun kunne gå å sette seg.

Etter jeg var ferdig var det gjengen sin tur. De blåste stedet avgårde med Bjørnm sin ilsinte vokal. Line si ville fele, trekkespillet til Jan Roger, mandolinen til Thomas og den dyriske trommespillingen til Truls. Ikke minst Stefan som jazzer på bassen:)

Etter dansen var over, tok meg og pappa en øl sammen med deler av bandet for å prate om inntektsstrømmen i musikkverden og masse generelt. Lady Moscow har hodet på riktig plass merker jeg:) Trenger ikke å si mer om det.

Jeg fikk ihvertfall utrolig mye skryt, både av bandet og innehaveren på stedet for innstatsen min. :) Kjempebra:D

Soveplass
Når kvelden var ferdig på Tarebua så fikk meg og pappa beskjed om at vi skulle finne ett grønt hus bortover veien.....Hmmm!
Vi var egentlig ganske lost for å si det sånn. Midt ute i Ghost Town!
Men huset vi hadde fått var enormt i forhold til å bo to stk der:P hehe
Det stod faktisk to øl i kjøleskapet til oss også:) Veldig veldig bra:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar