onsdag 11. mai 2011

Artistportrett av Gates of Dawn



































Vi ble kjent via en konsert jeg spilte på i Arendal i vinter. Etter dette har vi jevnlig snakket via Facebook og utvekslet ideer og lignende.
Han foreslo for meg her om dagen om han kunne lage en blogg om Depui. Og i gjengjeld så ville jeg gjøre det samme for bandet hans. Gates of Dawn.
Som sikkert mange her inne vet, så er jeg ikke veldig stor tilhenger av denne sjangeren, men jeg er stor tilhengerer av å hjelpe andre artister. Så dette er mitt lille bidrag til Aredalsmusikken:)






Her forteller han selv hvilken drømmer de har selv om de er under 18 alle sammen.


Fortell litt om deg selv ?
Vi er et band på 5 stykk. Vi heter Gates of dawn og består av William og Ole Markus på gitar, Adrian på trommer, Sondre på bass og Ruben på vokal. Bandet har holdt på siden sommeren 2010 og har allerede fått en rekke fanzi ting i både itland og utland. Vi har spilt på steder som Kristansand og mange steder i Arendal. Til sommeren skal vi til sverige på turne. Vi skal også til oslo og spille og Porsgrunn og spille med "Remorse is for the dead"

Fortell litt om musikken du lager?
Vi lager musikk som er hard som bare det! Vi lager musikk vi selv liker og lage.

Hva er din største inpirasjons kilder ?

Det er nok Suicide Silence, Septicflesh, Bring met he horizon og Slipknot

Hva er din største drøm med dette ?
Og få spille på store festivaler og kunne spille for flere tusen mennesker
Hvis du kunne valgt et sted og spille, hvor ville du valgt ?
Wacken!
Har du noen konsertplaner framover ?
Vi skal spille i Flekkefjord 20 mai, Kildenrock festivalen 25 mai, Power of music 4 juni og Sverige i sommer. Som mor til en i bandet ville ordne konserter for oss. Og siden vi har noen fans der nede, så gleder vi oss veldig!


------------------------------------------

Du kan se mer om dem her :

Facebook
Myspace

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar