søndag 22. mai 2011

Oslotur og sommerferie

JOHO!!! Sommerfeire!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På onsdag sist uke, så reiste jeg fra Rena og tok farvel med min kjære Polly på togstasjonen. Noe som var veldig trist, men jeg vet at hun er i gode hender hos sin mor når hun reiser hjem den 26 mai:)

Kjendistreff på Gramart?
Grunnen til at jeg reiste på torsdag var fordi jeg skulle på sommerfesten til Gramart. Som alltid er fantastisk gøy å være med på. Der spilte artister som Ida Jenshus, Lars Vaular, Terje Tysland og masse andre gode band. Det som var hoved attraksjonen for treffet var egentlig mingling og diverse prating. Nå prøvde jeg ikke å treffe folk så veldig aktivt denne gangen siden jeg ikke hadde noen intensjoner denne gangen. Men jeg fikk tatt en øl med Thom Hell som var veldig koselig.
Vi fikk utvekslet litt ideer om Spotify vs Wimp. Vi konkluderte raskt til at Spotify er best:D

Parkteaterert traff jeg også Johnny Kahlua og Mats som vi hadde en fin kveld sammen med. Det ble kanskje litt mange pils, men det får man tåle når man er på tur:)
Fredagen skjedde det litt av hvert. Jeg var innom å hadde ett uformelt møte på kontoret med Nordic Records. Kan allerede si at det skjer mye gøy i den retningen:)
Etter møtet, så hadde jeg avtalt med Tor Egil å ta en kopp kaffe på Månefisken siden han jobbet i nærheten. Som alltid så pratet vi langt og lenge om musikkbransjens mysterier og mystikk.
Vi bestemte oss for å lage middag hjemme hos Tor Egil, og valget falt lett på pasta Fuzilli:)
Tor Egil fant fram noen pils han hadde igjen i skapet og etter disse, så stakk jeg for å treffe Johnny som skulle spille seinere.
Denne kvelden var kanskje en av de beste konsertene til Johnny på lenge. Jeg var veldig imponert over lyden og at det var så god stemning som det var. :)

Lørdagen på Røyafestivalen
Lørdagen begynte å bli tung ettersom jeg hadde vært ute noen dager. Det endte opp med at jeg våknet opp på gulvet hjemme hos Mats og de andre. Ettersom Adrian stod opp så fikk jeg beskjed om at naboparet i sofaen ved siden av meg hadde kost seg i sofaen den natten.
Jeg var heldigvis så dødrukken at jeg ikke våknet. (noe jeg er glad for) men fortvilt likevel:P

Da jeg og Johnny stakk, så gikk vi ned på Cafe fiasko for å hente gitaren og tok en kopp kaffe.
Vi spiste mat og på Jafs etterpå, og deretter fikk Johnny tatt toget sitt, og jeg tok turen mot Cafe Mir for å treffe venner i Lady Moscow. Der traff jeg Truls, Line, Stefan, Jan Roger(med solbnriller:) og Thomas som var med å arrangerte Røyafestivalen.
Det var masse bra band denne kvelden, Prikkedød, Guro Von Germeten, Geoff Berner var noen av de mange gode. Gadarene wine var også veldig bra. Som Truls spilte i.
Utover kvelden så traff jeg ulike folk som min fars kusine, Åse og mannen Harald fra Bøyen Beng.

Korrupte dørvakter
Etter vi var ferdig med konsertene stakk vi til naboen, som lå på Grynerløkka ett sted. Der satt vi med resten av gjengen fra festivaledelsen. Merklig nok så ble vi litt fulle etter å ha pilsa siden klokken fem på dagen. Så når vi gikk ut av pubben med en øl i handa så spurte vi om vi var helt idioter. Så vi beklaget oss og spurte om vi kunne hente tingene våres. Da spurte han om, Truls var fra Trondheim. Truls svarte ja, og vakta sa: DASÅÅÅÅ!! Så slapp vi inn:P hehe

Idag våknet jeg i en seng som var ment for en fem åring. Litt trangt kanskje men det gikk jo greit når jeg fikk krølla meg sammen. Etter jeg våknet så snakka jeg litt med Truls og Caya som var så grei å lagde kaffe til meg:)
Vi tok oss en matbit i sentrum hvor jeg spiste og Truls kasta opp:P hehe. Han var sikkert ikke like god form som dagen før skjønte jeg.
Tror vi labba rundt halve Oslo for å bruke litt tid før jeg skulle ta bussen, som jeg sitter på nå.
Vi endte opp med å ta en pils på Herr Nilsen hvor vi ble tilbydt å spille konsert i høst. Det tror jeg kan bli veldig bra. Kanskje det blir splitgig med Lady og Depui once again:) Cool cool!

Nå skal jeg hjem til sørlandet igjen. Kanskje se ett glimt av tyskerene som bodde hos meg i fjor sommer, Tidemore som spiller på Hjørnet klokka ni.

Imorra, blir det intervju i Nrk sørlandet bygget kl 13, og deretter ett intervju på Radio sør.
Så begynner sommerfeiren på fult for meg, hvor jeg skal ligge på hytta noen dager, og prøve den nye racerbåten til pappa:D Digg start? :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar