fredag 6. mai 2011

Radio Midt-østederdalen intervju



Idag fikk jeg en hyggelig telefon om å komme på besøk i radiostasjonen i Rena. Noe som var veldig hyggelig.
Det som skjedde var at jeg satt å leste til eksamen, og som viste gå veldig seint. Derfor holdt jeg selvsagt på med helt andre ting. Som facebook, jobbet med TIM, som idag fikk VG listeplassering:)

Når jeg kom bort til studio, så møtte jeg Einar som er husets leder, og vi tok en lang kop kaffe og pratet om musikkbransjen og radioens fremtid og diverse. Og han ville gjerne at jeg startet mitt eget radioprogram til høsten som handler om musikk.

Når sant skal sies så var musikken de spilte kanskje ikke akkurat det jeg holder på med, men intervjuet veldig bra. Og jeg fikk sagt det jeg ville. Einar sa at de skulle legge ut sendingen på nettet etterhvert og spille sangene mine noen ganger til:)

Urfremføring(er)
King fikk sitt første møtte med radioen idag, og samme gjorde den akustiske sangen "When She Comes"
Responsen var veldig bra i studio, og vi håper den blir tatt imot flere steder i Norge. Om ikke så altfor lenge til så kommer den til å bli spilt på Nrk Sørlandet også. Da håper jeg de spinner den en gang eller to:)

Sangene kan høres under her

I wish, once to be a King by depui

When she comes m by depui


Historikk om Radio Midt-Østerdalen


Planen om oppstart av en lokalradio i Åmot Kommune kom på papiret så tidlig som i 1989. Høsten 1989 ble det gjennomført en ukes prøvesending i forbindelse med kommunens markering av 250 årsjubileet for grunnskolen i Norge. Denne prøvesendingen ble svært godt mottatt. Men en lokalradio i kommunal regi kom aldri lenger en til skolestyrets behandlingsbord.

Driften av Radio Åmot kom først i gang i 1991. Stiftelsesdatoen er 03.07.99 og fra 11.september kom radioen i gang med faste sendinger. De tre som hele tiden har vært sentrale aktører i Radio Åmot er Tord Arnesen, Einar Øfstaas og Helge Olav Nes. Fra høsten 1997 ble det etablert egen redaksjon for Stor-Elvdal, med egen sendedag. Fra 1/1 – 2002 overtok Einar Øfstaas hele selskapet og dannet et enkeltmannsforetak.
Sendingene startet i kjelleren hos Tord Arnesen, der det ble bygd et lite studio, teknisk rom og et lite ”kontor”. Fra 1.mai 1993 flyttet radioen inn i nye lokaler i Stallgården i Rena sentrum. Her var basen inntil radioen flyttet inn i Åmot kulturhus hvor radioen i dag disponerer svært gode lokaler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar