mandag 2. mai 2011

Historien om Depui



Noen jeg treffer på veien spør ofte hva Depui betyr og hvor Depui kommer ifra. Så jeg tenkte å skrive ett lite notat om meg selv og om navnet.

Depui var opprinnelig en hoffnarr fra det Franske hoff på 1600-tallet. En typisk underholder på samme måte som meg selv. Bare litt forskjellig karakter selvsagt:) Denne hoffnarren var kanskje mer innteressert i damer enn de fleste, og klarte faktisk å lure dronningen på hoffet til sengs. Noe som resulterte i bannlysning fra landet, og senere emigrerte til Belga. Vi vet svært lite hva som skjedde med Depui etter denne reisen. Men vi vet at de hadde ikke adopsjonsmuligheter på denne tiden, så vi endte opp med kongelige arvinger, nemelig Depui familien. Som jeg stammer fra.

Meg selv i alt dette.

På mange måter så sammenligner jeg meg selv med hoffnarren i forhold til at jeg underholder mennesker rundt om i verden. Jeg har en annen historie selvsagt. Tekstene mine stammer fra min diagnose CMT(Charciet Marie Tooth) som er en sjelden muskelsykdom i Norge. Som jeg fikk når jeg var 12 år gammel(Omlag 4000 i verden har denne sykdommen).Den går ut på dårligere muskeler i armer, bein og rygg for å si det enkelt.

Når jeg var 14 år så oppererte jeg begge beinene mine som gikk innover, og ryggen min som var en pukkelrygg formet bakdel to ganger.

Den har fått meg til å tenke på andre måter enn folk flest. Siden man stortsett tenker at man har hele livet foran seg, så ble det ganske suralistisk å vite at jeg mest sannsynlig ville sitte i rullestol som 40 åring.

Til nå har jeg klart å motbevise alle påstander, jeg har jobbet som gitarlærer(med tanke på min svakhet i fingerene) i to år. Og har stadig blitt mer og mer etterspurt i mitt yrke.

Jeg har reist mer eller mindre halve jorda rundt for å spre musikken og budskapet mitt. "Start Healing"

Jeg er veldig glad i teltturer og natur generelt, så turer i skogen er terapi for meg.

Tekstene handler selvsagt om det jeg er påvirket av. Og det er at andre skal tenke positivt og se fremover.

Det sier jeg fordi det finnes såpass mye dritt i verden som påvirker oss.

F.eks, titler man finner i jobber, man skal bestandig være noe viktig eller i det heletatt følge dagens normer og regler. I mange tifeller så blir jeg og andre misforstått, og der kommer jeg til å jobbe for å bedre forståelsen til mitt publikum.

Jeg klarer dette, så derfor skal du klare det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar