torsdag 31. mars 2011

Avlyst Sverige innspilling og full rulle i OSLO!


De siste dagene har vært som en tornardo for meg. Og jeg har heller ikke orket å gjøre stort utav bloggen min. Det beklager jeg for de som følger med.


Det som har skjedd er at jeg har vært å spilt konsert på Soria Moria, som jeg skrev en sak om under denne bloggen.

Dagen er konserten jeg gjorde for Live-O-Rama så var jeg på veien hjem fra leiligheten til Keth-Irene som har blogg her. Takk for lånet forresten:) hehe

Så fikk jeg en melding av Johnny Kahlua om at han var på vei til Oslo innen to timers tid. Så da satt jeg vel og merke uten penger på mobilen, og tenkte at det hørtes jo gøyalt ut.


Mitt møte med "GuD"

Jeg fant en nettkafe på Oslo S der jeg kunne sende melding fra nettet sånn at han kunne ringe meg opp. Vi avtalte å møtes om 2 timer, og i mellomtiden så fant jeg ett sted å spise.

Det har seg sånn til tider at jeg tiltrekker meg rare mennekser, og i Oslo finnes det en del av dem. Denne gangen var det en forkynner som satt å prata om at jeg skulle bli kristen.

Etter jeg sa at jeg hadde vært kristen tidligere(noe jeg aldri skulle gjort) så fortalte han meg om hvor feil jeg tok om kristendommen. Selv om jeg faktisk har studert ett år med teologi i Kristiansand, for dere som ikke visste dette:) Men det endte ihvertfall opp med at jeg var fyllesyk og virkelig ikke i stand til å si noe vettugt, så han masa kanskje i 30 min om dette å finne lyset.


Johnny og sine skarpe ideer

Når jeg møtte Johnny på Cafe Fiasko så ble en pils til tre. Og jeg fikk visst han noen av de nye låtene jeg hadde gjort i studio. Som han likte veldig godt. Han var da innom Oslo for å spille konsert på Studentskipsnaden i Ås av alle ting. Jeg som kjent sleiping: Spurte om han trengte ekstra gitarist til settinga, og slik blei det nå:)

Vi ordna det sånn at jeg skulle overnatte hos en bekjent av oss, Mats Lykke som er en veldig dyktig låtskriver jeg har hatt kontakt med før. Fra lydkollektivet i sommer(som var en hippie samling hjemme i stua mi, hvor ca 15 musikere kom innom å jamma frem en cd på) .


Vi stakk så videre til Mats hvor vi fikk hilst på de andre to som skulle være med å spille. Vi hadde selvsagt ikke øvd noenting, så kanskje det var på tide:)

Der traff jeg Erik Flåten, Adrian og Morten. Og Camilla som kom ut av rommet sitt under gjevne mellomrom. '


Konsert med Tenderleaves

Etter i hadde gått igjennom setlista en gang så fant vi ut av vi skulle ta turen til Parkteateret for å høre Kristiansandsbandet Tenderleaves. Som spilte. Konserten jeg skulle vært på by:larm kom jeg meg aldri til, så dette var første og beste mulighet for å se dem med full besetning.

Jeg var ikke skuffa over konserten. De var flinke til å spille. Men på Cd er det lydbildet mye bedre. Så kjøp den!

Etter konserten så traff jeg bartenderen på som jobbet der inne, og hun kjente meg igjen fra da jeg var inne for å booke konsert til TIM der inne. Jeg spurte hvem som booket konserter for det opplegget Tenderleaves hadde vært med på. Og deretter så klarte jeg å fikse meg en jobb der i august:) Whoho:D


Blå

Etter showet så stakk meg og Johnny på Blå for å høre bandet til trompetisten som spilte på plata mi. "Ingrid" sitt band "Frank Znorts " som alltid trekker 500 stk på konsertene sine.

Det var live laga, og masse folk. Traff også en gammel vennine fra Ansgar Skolen som var tisltede. Malissa faktisk:) Veldig hyggelig. Vi stakk rundt to begge to, og sovna veldig fort i det vi kom tilbake til leiligheten.


Konserten i ÅS og litt omveier

Vi planla sammen med resten av "bandet" visst du vil kalle det for det. At vi skulle møtes rundt klokka 4 på ettermiddagen etter de var ferdig med å spille på gata(Jeg sa de var hipper, sant?).

Meg og Johnny fant ut at vi ville ut å finne sola, og en kopp kaffe. Vi stakk ned på Politikeren som Youngstorget for å prate litt om musikkbransje og diverse greier. Etter to kopper, så ville Johnny finne seg ett Vinmonopol, og det nærmeste lå på Grynerløkka, rett ved ei vennine av meg sin butikk, HASLA. Enda en kopp kaffe med Gunnhild, så gikk vi videre.


Når vi endelig var ferdig med å øve, så stakk vi bort til togstasjonen rundt klokka seks. Toget tok ikke så lang tid, faktisk bare en halvtime.

Når vi kom frem så møtte vi Olav og hans kompis som kjørte oss til Universitetet hvor vi skulle spille på konseptet Blå mandag.

Det var ca 70 stk som møtte opp til konserten ble jeg og Johnny enig om, så det var bra oppmøte. Etter konserten stakk vi til Queens Pub ved siden av Spektrum for å ta noen flere låter, og eventuelt jamme med de musikerene som trengte backup.

Der så jeg faktisk gitaristen i Frank Znorts dukke opp i det jeg skulle begynne. Og jeg tuller ikke når jeg sier det, men han der har ett alvorlig talent for jam og ta ting på sparket!! Faen, mannen blåste meg av banen, og jeg trodde jeg hadde sett masse gode gitarister!


På vei til Rena, men langt ifra

Dagen etter så tok meg og Johnny med oss gitarene og forlat hippiekåken for denne gang.

Jeg avtalte med en kamerat av meg fra bandet November Homecoming, Tomas Fordelsen at jeg skulle innom der å sjekke om CDene hans hadde kommet i butikken. Noe de ikke hadde, men jeg fikk faktisk lagt fra meg 5 egne EPer der som det går ann å kjøpe her :)


Nå som jeg somla bort tida mi på Platekompaniet så glemte jeg helt vekk toget mitt som gikk. Og det endte opp med at jeg var blakk før jeg kom til toget, så jeg lånte buss billett av Johnny til byen, og dermed endte jeg opp på Evje, hvor jeg er nå:)


Planen min var EGENTLIG at jeg skulle til Sverige imorra å spille inn med en kjempedyktig produsent. Men så er det sånn når man ikke har peilling på økonomi, at man setter sine egne begrensninger.


Vel håper du legger igjen en kommentar om du orket å lese alt:)


Hilsen Bent


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar