lørdag 12. mars 2011

Lytt til de nye singelene!


Jeg fikk endelig tilbake to av sangene jeg hadde sendt til mastring i dUb Studio hos Endre Kirkesola. Den er spilt inn i Urban Sound Studio i Oslo under vingene til Thomas Wang og mastret på en gammel Soundcraft series 760 tapemaskin(demostrert som på bildet til høyre)

Det er låtene I wish, once to be a king og When she comes som er ferdige nå som ligger under her. Endre har gjort en rekke Kristiansands artister og nasjonale band i Norge. Blant annet Unni Wilhelmsen og diverse.

KING
King er en personlig sang på samme måte som mange av låtene mine. Den handler om fortiden min da jeg var dignosert med en kronisk muskelsykdom. Jeg har opplevd å ha det man kaller en "pukkel" rygg og bein som gikk innover. Diagnosen kalles for "CMT" og kan leses mer om under denne linken.
I mine øyne så var verden veldig urettferdig mot meg siden jeg ble født slik som dette. Og det er hva sangen handler om i all hovedsak.

Gjestemusikere på sangen:
- Tuva Syvertsen på kor og hardingfele- Vallkyrien Allstars
- Sunniva Lind Høverstad på kor - Utdannet ved Paul McCartney skolen i England. Også bidratt på Silent Child jeg spilte inn for tre år siden
- Thomas Wang på perkisjon og hval lyder

WHEN SHE COMES
Dette er en litt mer lystbetont sang som handler om hva jeg skal gjøre når jeg treffer den rette:) hehe. Jeg skrev den mens jeg jobbet i sommer som nattevakt. Og tenkte på om jeg ville være en god kjæreste med tanke på min rocken roll bakgrunn.

Gjestemusikere på sangen:
Bent Ivar Depui Tversland på Gitar og vokal
Thomas Wang på perch og el-gitar - Rockebandet Ændal og Pay Per Frog
Geir Inge Storli på trompet - Frank Znorts

Trykk på linkene her for å høre
King
When she comes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar